A 38 tonnásra tervezett Tashoz nagyobb teljesítményu motorra volt szükség, de csak a Turán motorja állt rendelkezésre, újat sem kapni, sem készíteni nem lehetett. Ezért 2db 260 LE-s Turán motor került beépítésre párhuzamosan, egy közös hajtómuvel és egy ojan 2x5 fokozatú bolygómuves sebességváltóval együtt, amelyet terhelés alatt is lehetett kapcsolni. A harckocsi mellső lánckerék meghajtású volt, emiatt a nyomatékátvitelt és a mellső kihajtást meg kellett oldani. Ez a Tigris és a Párduc harckocsiktól átvett megoldás volt. A futóműnél a Toldinál és a Turánnál tapasztaltakat figyelembe vették, és ezért nem torziós rugózással készítették, a kis görgős kerekeket is kicserélték. Oldalanként 3 pár laprugókra is támaszkodó középnagyságú görgőpárt alkalmaztak. A gyár a Tasnál egy lényeges műszaki problémát oldott meg: a páncéltesteket hegesztették és csak minimális mennyiségben használtak szegecseket. Tas nehéz harckocsiba 75mm-es űrméretű 43M magyar páncéltörő ágyút akartak elhelyezni, ehhez kellett egy minél kisebb felületű tornyot kialakítani. 1944 tavaszán a hegesztett törzs és a torony elkészült, a páncéltestbe a futóművet, a motorokat és a meghajtást beépítették. 1944. július 27-én a Tas szerelési munkáit az amerikai légitámadás miatt abba kellett hagyni. A bombázás a szereloműhelyt és a gépműhelyt elpusztította. A leszakadó csarnok rádolt a harckocsira, amely kiégett.
Súly: 38 t Hossz: 7,1 m Szélesség: 3,5 m Magasság: 3 m Motor: 2 x Weisz V8 Teljesítmény: 2 x 260 LE Sebesség: 45 km/h Hatótávolság: 220 km Páncélzat: 20-50(120) mm Fegyverzet: 1 x 43M 75 mm harckocsiágyú, 2 x 8 mm géppuska Legénység: ? |